Üniversitemiz imza yetkisi bulunan akademik ve idari personeli için Elektronik Belge Yönetim Sisteminde kullanmak üzere elektronik imzaların alımı, kullanımı ve yenileme süreçleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından takip edilmektedir. Üniversitemizdeki E-İmza süreçleri 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ile Elektronik İmza Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği ile Elektronik Belge Yönetim Sistemi ve İmza Yetkileri Yönergesi ve Bartın Üniversitesi Elektronik İmza Alım, Kullanım ve Yenileme Yönergesi dayanılarak yürütülmekte olup E-imza süreçleri aşağıdaki başlıklar doğrultusunda ilerlemektedir.
E-İmza kullanımında karşılaşılacak sorunlar ile ilgili Servis Destek/UBYS Destek üzerinden destek talebinde bulunarak ulaşabilirsiniz.
Üniversitemiz imza yetkisi bulunan akademik ve idari personel için nitelikli elektronik sertifika ilk başvuruları ve yenileme talepleri Üniversite E-İmza Yetkilisi tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezine yapılmaktadır.
Başvuru yapacak personelin adresinde bulunan “Elektronik İmza Başvuru/Yenileme” başvuru formunu doldurarak başvuru işlemini tamamlaması gerekmektedir.
A ) Islak İmzalı olarak (Yeni başvurular için)
B ) E-İmzalı olarak (Yenileme için)
C ) E-onaylı olarak (Yenileme için)
NOT 1: Islak imzalı başvuru formları başkanlığımız tarafından Kamu SM’ye gönderilmektedir.
NOT 2: Islak imzalı olarak yapılacak başvurularda başvuru formu Başkanlığımıza geç ulaşırsa bir sonraki e-imza alımında KAMU SM'ye gönderilecektir.
Yenileme talebinde bulunan kullanıcılar için Kamusm sitesinde E-Onay vermişler ise ıslak imzalı belgeye gerek yoktur.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığına iletilmiş olan form KAMUSM'ye ilettiğinde başvuru süreciniz başlamış olacaktır. Daha sonra KAMUSM'den ve aynı zamanda E-imza Sorumlusu tarafından başvuru sahibine mail gelecek ve oradaki adımları takip edilip başvuru süreci (kurum ödemeli olarak) tamamlamış olacaktır. Aşağıda “Elektronik İmza Başvuru/Yenileme” formuna erişim videosu bulunmaktadır.
E-imza kullanımı sırasında hata ile karşılaşılması durumunda E-imza kurulum sürecindeki adımları takip ederek kurulumlarınızı yeniden yapmanız gerekli. Aşağıda “Elektronik İmza Kurulum” videosu bulunmaktadır.
E-İmza kullananlar NES PIN Oluşturma/Değiştirme/Kilit Çözme işlemleri için linke tıklayabilirler. Aşağıda E-imza Pin Oluşturma / Kilit Çözme Süreci videosu yer almaktadır.
Elektronik imza ile ilgili bilgi ve yardım almak için https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.